Strona główna

Aktualności


31  Październik  2007

DAX COSMETICS KUPUJE MARKĘ CELIA OD INCO-VERITAS


DAX Cosmetics, jeden z czołowych polskich producentów kosmetyków pielęgnacyjnych i słonecznych, kupił markę CELIA oraz 5 innych marek kosmetycznych od firmy Inco-Veritas. Nowe marki, w ramach których funkcjonują m.in. kosmetyki kolorowe oraz produkty do włosów, uzupełniają ofertę DAX Cosmetics w nowych dla firmy kategoriach. Celem DAX Cosmetics jest zwiększenie udziałów w polskim rynku kosmetyków i rozszerzenie portfolio w nowych segmentach. Decyzja o udziale w konsolidacji rynku kosmetycznego zapadła po analizie wyników firmy i tendencji rynkowych.


Na mocy umowy z Inco-Veritas z dnia 26 października, firma DAX Cosmetics stała się wyłącznym właścicielem marki Celia (kosmetyki kolorowe i kosmetyki do włosów) oraz marek Siloe i Lavita (kosmetyki do włosów, twarzy i ciała), Bubu (kosmetyki dla dzieci) oraz Biocelia i Marvel. Celia i pozostałe marki pojawią się w ofercie DAX Cosmetics w połowie listopada br.

Celia to marka stworzona w 1959 roku przez polską spółkę Inco-Veritas. W latach 70. i 80. ubiegłego stulecia była drugą po Pollenie najważniejszą polską marką kosmetyczną. W ostatnich latach przychody generowane przez produkty sygnowane logo Celii wynosiły ok. 6 mln rocznie.

„Cel dla DAX Cosmetics na najbliższy rok to rewitalizacja marki Celia w segmencie ekonomicznym, wsparcie marketingowe, poprawa jej dystrybucji i ekspozycji produktów w punktach sprzedaży – mówi Jacek Majdax, prezes DAX Cosmetics – W kolejnym roku skoncentrujemy się na uaktualnieniu i unowocześnieniu oferty w ramach marki Celia. Planujemy odzyskać segmenty rynkowe, w których Celia miała silną pozycję, wyraźnie zaniedbaną w ostatnich latach na skutek braku dopasowania oferty do potrzeb rynku, braku działań marketingowych i braku rozwoju dystrybucji. Celia to marka o dużym potencjale, o bardzo wysokiej rozpoznawalności wśród konsumentów, która doskonale uzupełnia naszą ofertę od strony kategorii produktowych. Przejęcie Celii i pozostałych marek otwiera przed nami nowe segmenty rynku kosmetycznego.”